Ben jij een innovatieve ondernemer die een idee, oplossing of concept heeft die bijdraagt aan de verderw ontwikkeling van onbemande processen in de tuinbouw? Meld je dan aan voor de Topsector T&U Innovatieprijs op initiatief van de Topsector in samenwerking met de TU Delft & HortiHeroes. Aanmelden kan tot dinsdag 1 september 2020.
Binnen de tuinbouwsector worden automatisering en robotica steeds belangrijker. Door de teelt, oogst, sortering en verpakking in de kas, het open veld, de schuur en / of de verticale boerderij verder te automatiseren kan de tuinbouw enorme stappen zetten in de richting van de realisatie van efficiënte teelttechnieken, arbeidsbesparing, een continu bedrijfsproces en een vermindering van het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen. De Innovatieprijs is voor ondernemers (early stage, start-ups, scale-ups) met innovatieve technologieën die tegelijkertijd bijdragen aan duurzaamheid en / of circulariteit.
De Topsector Tuinbouw en Uitgangsmaterialen (T&U) nodigt ondernemers uit die een innovatief idee, oplossing of concept willen ontwikkelen dat aantoonbaar bijdraagt aan de verdere ontwikkeling van onbemande processen in de tuinbouw om deze onderscheiding te behalen.
Er is ook een publieksprijs, die bestaat uit:
YES! Delft, de toonaangevende tech incubator in Europa, geeft een van de deelnemers een plek in het Yes! Delft Accelerator programma.
Geselecteerde deelnemers kunnen ook gebruik maken van projectondersteuning door een groepen studenten van de TU Delft (RoboCrops-programma) en Wageningen University (Academic Consultancy Training-programma) en / of krijgen de kans om de verkorte Market Readiness-training van WorldStartup bij te wonen.
De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens een conferentie op 23 oktober 2020 (die mogelijk online wordt gehouden). Gevestigde bedrijven, start-ups en scale-ups in de tuinbouwbranche en daarbuiten zullen tijdens deze conferentie hun kennis, netwerk en laatste innovaties delen. Topsector T&U organiseert deze conferentie samen met HortiHeroes.
In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.
Lees verderHet afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.
Lees verderUitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024
Lees verder