Rademaker versnelt innovatie met opening R&D Centre

2017, 25 september

3 minuten lezen

FME-lidbedrijf Rademaker in Culemborg heeft een nieuwe R&D Centre geopend. De CEO Jeroen van Blokland en FME-voorzitter Ineke Dezentjé Hamming-Bluemink hebben op 18 september met een symbolische druk op de knop het nieuwe R&D Centre van Rademaker geopend.

De genodigden kregen inspirerende lezingen tijdens het ‘High-tech in Bakery’ seminar. Daarna was er een interview met Van Blokland en Dezentjé Hamming over het belang van doorbraakinnovaties in een wereld van digitalisering, robotisering, 3D printing en blockchain. FME-voorzitter Dezentjé Hamming: “Wat een geweldige omgeving hebben jullie hier gecreëerd om innovatie een duidelijke plek te geven in het bedrijf! Zo zien klanten en voelen medewerkers het belang van innovatie.”

Rademaker gelooft in Smart Industry, dat is te horen in alle verhalen tijdens het seminar en wordt nog eens benadrukt in de speech van Van Blokland. Rademaker is opgericht in 1977 en kan vandaag de dag door middel van datatracking haar machines optimaliseren en zelfs de producten die de machines maakt traceren. Tegelijk speelt Rademaker in op maatschappelijke trends en ontwikkelen ze machines die voorop lopen in het verbeteren van de voedingswaarden in producten.

Om een belangrijke speler te blijven in dit technologische tijdperk is de ontwikkeling van nieuwe kennis en innovatie essentieel. Met de opening van een nieuw R&D center zet Rademaker hier vol op in. 10 jaar geleden werkte er 4 medewerkers aan innovatie, nu zijn 25 medewerkers op deze schitterende nieuwe locatie aan het werk. En mensen maken het verschil.

Dezentjé Hamming benadrukte: “Ondernemingen die voorop willen lopen zullen zich niet alleen moeten inzetten op product of dienstinnovatie, maar juist ook op organisatorische innovatie om uiteindelijk product- of dienstinnovatie te kunnen realiseren en versnellen.”

Voor de nieuwe generatie die nu nog op school zit, maar ook al voor huidige medewerkers wordt zingeving van het werk steeds belangrijker en staat (persoonlijke) ontwikkeling in toenemende mate centraal. FME werkt aan visie-ontwikkeling op Smart Working. In de FME-visie gaat het om het vergroten van de wendbaarheid van ondernemingen én hun medewerkers en het maximaal inzetten van de collectieve denkkracht in een organisatie en in de keten. Blijven leren en veel meer aandacht voor digitale vaardigheden die wij als technologische industrie verwachten van onze toekomstige medewerkers.

Bij Rademaker is die ontwikkeling van Smart Working al zichtbaar. Uiteindelijk gaat het voor de klanten en dus ook voor Rademaker om in de toekomst ook de beste pizza’s, glutenvrij broden, croissantjes en nieuwe producten die consumenten willen consumeren te kunnen blijven produceren.

Voor een gezond bedrijf dat toekomstbestendig is gaat het om een goede balans tussen zingeving, innovatie, inspiratie en ontwikkeling. Waarbij de dagelijks realiteit van het bedrijf niet uit het oog verloren mag worden, en dat is zeker van toepassing bij Rademaker.

Meer nieuws

Nieuws

26/11/2020

1 minuut lezen

Oproep voor Kennis op Maat-projecten

De Topsectoren Tuinbouw & Uitgangsmaterialen en Agri & Food roepen roepen partijen op projecten in te dienen binnen het nieuwe programma Kennis op Maat. Wageningen Research reserveert voor dit programma jaarlijks 2,5 miljoen euro (exclusief BTW) voor de vertaling van bestaande kennis uit onderzoek en praktijk naar handelingsperspectief voor de (toekomstige) MKB-ers. Het betreft nadrukkelijk geen onderzoek.

Lees verder

Tijdens de internationale conferentie ‘Data Driven Agrifood Future’ hebben diverse regionale, landelijke en internationale partijen de eerste stap gezet naar een wereldwijde samenwerking en een alliantie op het gebied van een data gedreven Agrifoodsector. Een initiatief van de provincie Noord-Brabant, samen met AgriFood Capital, FME, gemeente 's-Hertogenbosch en JADS-TU/e.

Lees verder

Een machine volledig installeren op afstand? Geen probleem! GMV-lid Kiremko is het gelukt om een nieuwe frietlijn met behulp van augmented reality opgestart te krijgen bij een klant in Marokko.

Lees verder