Persbericht TKI Agri & Food: Oproep voor indienen projectideeën toegepast onderzoek geopend

2016, 22 maart

2 minuten lezen

Vanaf nu kunnen bedrijven hun projectideeën voor toegepast onderzoek indienen bij TKI Agri & Food. Daarbij moet het gaan om ideeën voor projecten die samen met TNO en/of een DLO-instituut vanaf 2017 kunnen worden uitgevoerd in een zogenaamde publiek-private samenwerking (PPS). Vanuit de Topsector Agri & Food is ongeveer 15 miljoen euro capaciteit beschikbaar.

Het projectidee bevat een korte omschrijving van het onderzoeksproject, de beoogde projectpartners en kennisinstelling(en) en een begroting. De indieners krijgen na de deadline inzicht in de omvang van de aanmeldingen. Ook kan het TKI contact met de indieners opnemen met inhoudelijke adviezen of met suggesties om samenwerking te zoeken met andere indieners. De indieners kunnen vervolgens een uitgewerkt voorstel indienen. Op basis van deze voorstellen adviseert het TKI welke voorstellen in aanmerking komen voor een bijdrage van de Topsector Agri & Food van maximaal 50{79a1d8301988f39a8c3c8f67223bbd83ba5671ad737bd97a5fd6a78f8aad5391} van de projectkosten.

Deadline 2 mei
De volledige tekst van de oproep, inclusief de voorwaarden waaraan de indieners en het voorstel moeten voldoen zijn geplaatst op de site van TKI Agri & Food (www.tki-agrifood.nl/formulieren onder kopje PPS Call 2016). Ook het indieningsformulier is daar gepubliceerd. Projectideeën kunnen tot 2 mei worden ingediend.

Het topsectorenbeleid van de overheid heeft als doel de sectoren die toonaangevend zijn voor welvaart en welzijn in Nederland verder te versterken. De Topsector Agri & Food heeft als ambitie de sector verder te versterken, de Nederlandse economie en werkgelegenheid te laten groeien, een gezonde levensstijl te ondersteunen en een bijdrage te leveren aan de voedselzekerheid in de wereld. Een wereld waarin de komende 40 jaar meer voedsel nodig is dan in de afgelopen 4000 jaar.

Noot voor de redactie
Meer informatie is beschikbaar bij Kees de Gooijer, directeur TKI Agri & Food (kees.degooijer@tki-agrifood.nl, 06-51701630), of Wijnie van Eck, adjunct-directeur TKI Agri & Food (wijnie.vaneck@tki-agrifood.nl, 06-53444928).

Persbericht TKIAF Opening PPS 2016