Het digitaliseren van werkinstructies vermindert fouten

Leden

2020, 01 mei

3 minuten lezen

Niemand vindt grote mappen vol papieren werk instructies en procedures fijn om mee te werken. Daan Assen en Willemijn Schneyder, de oprichters van het Amsterdamse softwarebedrijf SwipeGuide, lossen dit op met visuele en slimme werkinstructies op de smartphone, tablet of smartglasses. Bedrijven zoals ABB en Heineken kunnen binnen enkele minuten schaalbare procedures creëren en delen met hun met hun service- en onderhoudsmonteurs en de operators om nieuwe, onregelmatige of complexe taken sneller en foutloos uit te voeren.

Waarom hebben jullie SwipeGuide opgericht? 

We zijn SwipeGuide in 2016 begonnen vanwege frustratie over gebruiksonvriendelijke en statische papieren handleidingen voor consumentenproducten. Na verloop van tijd merkte wij dat het probleem nog groter is in de industrie met werkinstructies. Met SwipeGuide kunnen bedrijven binnen enkele minuten schaalbare instructies creëren en delen met hun monteurs, machine operators en field-service engineers om nieuwe, onregelmatige of complexe taken sneller en foutloos uit te voeren op de werkvloer en in het veld.

Voor wie is het SwipeGuide instructie platform bedoeld? 

Bedrijven zoals ABB, Heineken, Fuji Seal en Coca-Cola zijn klanten van ons. Instructies gemaakt in het SwipeGuide platform zijn altijd digitaal, visueel, en stap-voor-stap om ervaringsgerichte training zo efficiënt mogelijk te maken. GMV-lid ABB gebruikt SwipeGuide als een kostenefficiënte manier om zowel interne als openbare instructies aan klanten in verschillende talen te maken op een gemakkelijke, toegankelijk en begrijpelijk manier. ABB-ingenieurs kunnen op een gestandaardiseerde en efficiënte manier machines installeren, in bedrijf stellen en onderhouden. Voor klanten Heineken en Pernod Ricard gaat het om de juiste werkinstructies aan de grote hoeveelheid tijdelijke werknemers op de werkvloer aan te bieden die snel moeten worden opgeleid om nieuwe taken op de werkvloer uit te voeren. Voor Heineken hebben wij inmiddels 72 locaties live met 12,000 instructies en rond de 80,000 views per maand.

Wat zijn de voordelen van SwipeGuide voor bedrijven?

Behalve instructies maken en digitaal delen, kunnen gebruikers van SwipeGuide feedback geven en problemen signaleren om de interne en externe processen continue te verbeteren. Het standaardiseren van processen kan lokaal, voor een specifieke machine in een fabriek, maar de schaalbaarheid van het platform zorgt ervoor dat je met een klik op de knop kennis in 22 verschillende talen kan delen. Alles volledig traceerbaar en veilig natuurlijk. De gebruiks- en feedbackdata van de instructies worden in een Analytics Dashboard verzamelt om de productieprocessen te analyseren. Dit kan vervolgens gebruikt worden om fouten te voorkomen, vragen te verminderen – en uiteindelijk geld te besparen voor zowel de eigen organisatie als de klanten.

Lees meer over hoe andere GMV lid ABB het SwipeGuide platform gebruikt

Meer nieuws

In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.

Lees verder
GMV
Nieuws

26/02/2024

3 minuten lezen

Samenwerken voor een groter dynamisch netwerk!

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.

Lees verder

Uitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024

Lees verder