FME formuleert Challenge tbv ‘Data4Food Challenge’

2015, 02 september

1 minuut lezen

LogoData4FoodFME heeft een van de ‘challenges’ geformuleerd die bijdragen aan data gedreven innovaties om bij te dragen aan de wereldvoedselvoorziening. Om in afzienbare tijd de wereld te voorzien van voedsel, zijn innovaties nodig. De Verenigde Naties schatten dat er 70 procent meer voedsel geproduceerd moet worden in 2050 om ervoor te zorgen dat 10 miljard mensen gevoed worden. Dit vraagt om grote inspanningen aan de kant van politici, academici, wereldleiders, agri-food experts en burgers over heel de wereld.

Van 11-13 september organiseert het Leids Center of Innovation van de Leidse Universiteit een data hackathon waarbij mensen en organisaties vanuit verschillende achtergrond bij elkaar gebracht worden om  in multidisciplinaire teams te werken aan data gedreven innovaties die oplossingen kunnen bieden aan een aantal uitdagingen. De Challenge die door FME is geformuleerd, luidt als volgt:

“Is it possible to develop a (technological-) solution or roadmap for farmers and other food processing companies which helps them to monitor local demand and adapt the local food production accordingly. Developing such a tool can contribute to yield the gap between overproduction and high priority harvests.”

Ook een aantal GMV lidbedrijven neemt deel aan deze hackathon. Tijdens de Bigdata for Feed bijeenkomst op 15 september zullen zij hun ervaringen delen.

Meer nieuws

In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.

Lees verder
GMV
Nieuws

26/02/2024

3 minuten lezen

Samenwerken voor een groter dynamisch netwerk!

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.

Lees verder

Uitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024

Lees verder