FME congres ‘Sowing Seeds of Innovation in Chicago’ succes

2015, 24 juni

2 minuten lezen

ChicagoTijdens het officiële bezoek van Koning Willem Alexander en Koningin Máxima en de economische handelsmissie voor de agrifood en tuinbouwsector heeft het FME Cluster Agri Food een zeer succesvol congres georganiseerd. Rode draad van dit congres waren innovaties met betrekking tot de voedselvoorziening in de steden en gezond voedsel.

Zowel in Nederland als in de Verenigde Staten worden veel innovaties gerealiseerd. De manier waarop deze innovaties tot stand komen is echter anders. Over en weer kan er veel van elkaar geleerd worden. Michael Bashaw, President Mid west vanuit WholefoodsMarket en Marissa Nelson, Senior Vice President, Responsible Retailing and Healthy Living van Ahold vertelden over de specifieke kenmerken in beide landen en lichtten toe hoe zij innovaties stimuleren en realiseren. Kathy Dickhut van de City of Chicago vertelde samen met Hein Kruyt van Solynta in Nederland innovaties in de ‘urban agriculture’ gecombineerd kunnen worden met sociale innovatie en werkgelegenheid.

Na de pauze presenteerden Salm Partners, Sweet Water Foundation uit Chicago en Philips, Vivi B.V. en Fortified Food Coatings uit Nederland hun innovaties en hoe ze deze tot stand hebben gebracht. Dagvoorzitter Craig Hanson presenteerde een korte samenvatting van de presentaties aan onze koning en koningin die het laatste deel van het congres hebben bijgewoond.

Leerlingen van het Gwendolyn Brooks College Preparatory Academy in Chicago (VS) kregen in het bijzijn van het Koninklijk paar vandaag een studiereis cadeau naar Nederland. Dit gebeurde tijdens de economische missie en het samenvallende bezoek van het Koninklijk Huis aan de VS. Het Gwendolyn Brooks College Preparatory Academy biedt onderwijs aan leerlingen uit een kansarm milieu. De school geeft op inspirerende wijze les aan leerlingen tussen de 11 en 18 jaar. In het onderwijspakket neemt Urban Farming en gezonde voeding een belangrijke plaats in.

Meer nieuws

In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.

Lees verder
GMV
Nieuws

26/02/2024

3 minuten lezen

Samenwerken voor een groter dynamisch netwerk!

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.

Lees verder

Uitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024

Lees verder