Climate smart agriculture missie uit Californië bezocht Nederland

2016, 05 januari

1 minuut lezen

17 december 2015 – Na een intensieve week van bezoeken aan Nederlandse bedrijven, kennisinstellingen en proeftuinen is de Californische delegatie o.l.v. Secretary Ross (Minister van Landbouw, California Department for Food and Agriculture) uitgenodigd op het Ministerie voor een gesprek over maatschappelijke impact van innovaties. Nederland heeft een goed systeem als het gaat over kennis en innovatie. Echter ontbreekt vaak de belangrijkste partij: het publiek. Deze kan namelijk een succesvolle innovatie maken of breken.

discussie CaliforniëNamens het AgriFoodTech Platform namen Marcel van Haren (GMV/FME), Elies Lemkes (ZLTO) en Frans Kampers (Wageningen UR) deel aan het gesprek met de delegatie uit Californië. Ook in het AgriFoodTech Platform staat de rol van de burger en consument centraal. Het gesprek werd voorgezeten door Jos de Jonge van het Rathenau Instituut.

De Californische delegatie toonde zich erg geïnteresseerd over de vormen waarin in Nederland de maatschappelijke discussie wordt gevoerd. De University of California heeft op haar beurt weer goede ervaring met sociale media op hun Twitter account @UC Food Observer. Daar slaan ze de brug tussen wetenschap en consumenten door voedselnieuws te delen op een manier die aanslaat bij ‘millennials’. Jonge mensen denken bovendien heel anders over technologie, en zeker in Silicon Valley.

Meer nieuws

In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.

Lees verder
GMV
Nieuws

26/02/2024

3 minuten lezen

Samenwerken voor een groter dynamisch netwerk!

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.

Lees verder

Uitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024

Lees verder