Bedrijven enthousiast over concept World Food Center

2016, 13 april

2 minuten lezen

Het concept van het World Food Center (WFC) is gepresenteerd tijdens de bijeenkomst op 17 maart 2016. Dat gebeurde aan directies van agrofoodbedrijven en bestuurders van de gemeente Ede, de provincie Gelderland en kennis- en onderwijsinstellingen. De reacties waren enthousiast. Zo zeer, dat de partijen de realisatie van het WFC op korte termijn van start willen laten gaan.

Het WFC krijgt drie functies:

  1. Een Experience Center, waar zowel consumenten als professionals op een interactieve manier beleven hoe voedsel wordt gemaakt en gedistribueerd.
  2. Een Food Lab, waar (wetenschappelijke) kennis wordt ontwikkeld over en door consumenten.
  3. Een innovatiecentrum, waar bedrijven elkaar inspireren tot nieuwe producten en waar ze de laatste technologieën en inzichten op het gebied van food met elkaar delen.

Doelgroepen van het WFC zijn met name consumenten, professionals uit binnen- en buitenland en scholieren en studenten.

Deelnemende bedrijven enthousiast
Het concept werd op 17 maart zeer enthousiast ontvangen, zo bleek uit de eerste reacties van de aanwezige bedrijven en organisaties. Volgens Frank van Ooijen van FrieslandCampina komt het WFC nu echt dichterbij. “Ik vind het concept erg aansprekend. Ook de startup-mentaliteit die ik proef. Als we stapsgewijs het WFC gaan bouwen, wordt het voor ons allemaal haalbaar. Chapeau.” Volgens Bert Roetert, voorzitter Food Valley NL, zijn er nu belangrijke stappen vooruit gezet. “Het WFC is een totempaal voor de foodsector. Het is een unieke mogelijkheid om te laten zien wat we kunnen en doen. Hier, op deze plek, kunnen wij straks het verhaal over food objectief nationaal en internationaal vertellen.”

Het volledige bericht kun je hier downloaden.

Meer nieuws

In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.

Lees verder
GMV
Nieuws

26/02/2024

3 minuten lezen

Samenwerken voor een groter dynamisch netwerk!

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.

Lees verder

Uitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024

Lees verder