‘Hoe zorgen we voor optimaal onderhoud & asset prestaties in de Nederlandse voedingsindustrie?’ Asset-owners, OEM’ers en serviceproviders actief in de Agri & Food gaan binnen Fieldlab Fortissimo aan de slag met specifieke uitdagingen en kennisproducten.
AgriFood en AgriFoodTech zijn grote en belangrijke sectoren in Nederland. Zowel op het gebied van voedsel als technologie is Nederland wereldwijd een grote exporteur. Daarnaast is in Nederland de gehele voedselketen sterk vertegenwoordigd. Met de opkomst van nieuwe technologieën zijn er talloze Smart Industry achtige kansen voor deze keten. Daarnaast bieden de Sustainable Development Goals, dat gepaard gaat met veranderde wetgeving, een gezamenlijke case for action. Om ons voedselsysteem duurzamer te kunnen inrichten zijn innovaties en is samenwerking essentieel.
Binnen Fieldlab Fortissimo, een initiatief van World Class Maintenance, FME en GMV gaan vanuit de zogenoemde ‘klassieke onderhoudsdriehoek’ asset-owners, original equipment manufacturers (OEM’ers) & serviceproviders aan de slag met de geïdentificeerde kansen. Daarin staat een win-win-win businesscase voor alle hoeken uit de driehoek centraal en moet een praktijkgerichte testomgeving, kennisdeling en kruisbestuiving ervoor zorgen dat nieuwe (kennis)producten sneller naar de markt gebracht kunnen worden. In het vormgeven van deze (kennis)producten is naast beter inzicht krijgen in de status van onderdelen of wanneer onderhoud (preventief) nodig is de link met energie efficiency ook belangrijk.
Nieuwe partijen kunnen zich nog aanmelden voor dit fieldlab. Benieuwd naar de opzet, de participerende partijen en/of hoe je mee kan doen? Neem dan contact op met Maureen de Haan
In een branche waar technische kennis hoogtij viert, blijft communicatie en marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar juist het vertellen van verhalen kan een bedrijf onderscheiden in de markt. Daarom sloegen GMV, MACHEVO en DMFI de handen ineen met Alea Publishers van het vakblad EVMI voor een verhelderende kennissessie.
Lees verderHet afgelopen jaar heeft het bestuur zich hard gemaakt om de interne organisatie op de rit te krijgen.
Lees verderUitnodiging | Kennissessie Marketing en Communicatie, donderdag 29 februari 2024
Lees verder